Weboldal címe
...ahol a mama programján vehet részt a baba...​

Gerinctréning  - Várandósoknak is!



A gerinctréning egészséges, panasszal nem rendelkező egyének számára nagyon jó mozgásforma, hiszen igen komoly terhelést kapnak a törzsizmok, a váll- és farizmok. Az állógyakorlatok közben a láb izmait is kellően igénybe vesszük. Az ülőmunka során viszont a mélyizmok nem kapnak terhelést, kialakul a rossz testtartás, melynek következtében derék-, hát- és nyaki fájdalmak jelentkezhetnek. Az ülőmunkát végzők számára kifejezetten ajánlott óratípus, mivel a gerinctréning éppen azokat az izmokat célozza meg, amik a terhelés hiánya miatt nem elég erősek. A várandós kismamák és a kisgyermekes édesanyák gerince a megnövekedett pocak, ill. a gyermekkel való törődés során végzett sok előrehajlás miatt extra terhelést kap, nekik ezért nagyon fontos, hogy a gerinc körüli izmok kellően erősek legyenek. Természetesen várandós kismamák csak akkor vehetnek részt az órákon, ha a várandósság problémamentes. A gyakorlatok egy kisebb részét ők már nem vagy csak módosított formában végezhetik, erre mindig odafigyelek. Gerincproblémával (pl. gerincsérv, gerincferdülés) rendelkezőket is várok az órára, nekik igazi felüdülést jelent egy ilyen jellegű tréning, és nagyon sokat segít az esetleges fájdalmak csökkentésében, a testtartás javításában. 

A 60 perces óra az alábbiak szerint zajlik:

Az óra elején mindig tartok 8-10 perc bemelegítést, utána következik 40-45 perc, melyben mobilizáló, erősítő és nyújtó gyakorlatok szerepelnek, az óra végét 8-10 perc nyújtás, levezetés zárja. Eszköz nélküli és eszközös gyakorlatokat (pl. nagy labda, kis labda, gumiszalag, stb.) egyaránt alkalmazok, hogy minél változatosabbak, sokszínűbbek legyenek az órák, ezen kívül az eszközök abban is segítenek, hogy másfajta terhelést is kapjon egy-egy izom. Nagy figyelmet fordítok a gyakorlatok pontos kivitelezésére, a helyes testtartásra, erre pedig egy kis létszámú csoport vagy az egyéni foglalkozás kiváló lehetőséget biztosít. Az órákon halk, kellemes zene szól, ami szintén segít a kikapcsolódásban, a feltöltődésben.

Minden új vendéggel az első alkalom előtt megbeszélem, hogy milyen célból jött az órára, tájékoztatást kérek a sportolási szokásairól, az esetlegesen fennálló panaszokról, korábbi sérülésekről.

Kismamáknak is ajánlom a tréninget, hiszen a várandósság ideje alatt nagyon megnő a gerinc, a derék igénybevétele. Speciális gyakorlatokat csinálunk testreszabottan, kíméletes, mégis hatásos mozgásforma, a  12. hét betöltése után.


Oktató: Halmos Hajnal, gerinc tréner

Szeretettel várlak az órámra! Az órákra kicsi babákat, gyerekeket is be lehet hozni, ha még nem szeretnétek őket a játszókuckóban hagyni.

Időpont: kedd 11.15-12.15-ig

Regisztrálok az órára:

Köazönjük a jelentkezésedet! (Az űrlap kitöltése után egy automatikus választ kapsz. Ha 1-2 napon belül nem kapnál e-mail ben megerősítő visszaigazolást, akkor mindenképpen jelezd ezt a tusarokestornacipo@gmai.com címen! )
Halmos Hajnal
Halmos Hajnal